Flespompoen Falafels

Dit is een hele lekkere snack en nog super gezond ook!

Redactie

Wat heb je nodig?
- 500 gram flespompoen in stukken
- olijfolie
- 300 gram gare kikkererwten (uitgelekt of zelf geweekt en gekookt)
- 2 tenen knoflook
- 1/2 theelepel baking soda
- bosje peterselie
- 1 flinke theelepel korianderpoeder
- 1 flinke theelepel komijnpoeder
- paar snufjes cayennepeper
- kneepje citroensap
- zout naar smaak

Bereidingswijze
1. Verwarm de oven voor op 200 graden.2. Hussel de pompoen met ong. 2 eetl. olie, zout + peper in een kom, totdat alles bedekt is. Spreid uit op een met bakpapier beklede bakplaat en laat het +- 35 min. bakken. De pompoen moet gaar zijn en een beetje gekarameliseerd. 3. Doe ondertussen de kikkererwten met de knoflook, baking soda, peterselie, komijn, koriander, cayennepeper, citroensap en een snuf zout in de keukenmachine. Zet deze aan totdat het een korrelige massa is geworden. 4. Als de pompoen gaar is, prak en meng deze dan met de kikkererwten. Zet dit mengsel minimaal 30 min. in de koelkast. 5. Maak daarna ongeveer 20 balletjes. Knijp ze een beetje samen, zodat ze niet uit elkaar vallen. Vet de falafels met een kwastje in met olijfolie of kokosolie. Bak ze af op 200 graden. Draai ze na 15 minuten om en bak ze nog ongeveer 5 minuutjes. Serveer met pitabroodjes, wraps en groenten naar smaak of alleen met een yoghurtdip. (yoghurt, knoflook, kneepje citroensap, beetje zout, peterselie, eventueel wat geraspte komkommer erdoorheen). www.miss-bean.nl

Wij waarderen je privacy.

Wij gebruiken cookies voor analyse, de mogelijkheid tot berichten te delen op social media en om advertenties te tonen. Door op Akkoord te klikken en verder te gaan stem je in met ons privacybeleid en kan je gebruik maken van deze functionaliteit.