Hoe zorgt u voor een goede nachtrust?

Lees de tips van Dr. Lenkei en reken af met slaapproblemen!

Gábor Lenkei

De werking van Calcium, Magnesium & Vitamine B1 voor een goede nachtrust.
“Ik slaap rustiger en beter.” “Het maakt niet uit dat ik ’s nachts werk, ik voel geen nachtelijke vermoeidheid. Als ik heel moe ben en niet kan slapen, dan neem ik vitamine B1 en dan word ik beter uitgerust wakker.” “Hij kon nooit de hele nacht doorslapen. Zo’n twee weken nadat hij de vitaminen begon te nemen, veranderde dat aanzienlijk. Hij slaapt nu veel beter." “Ik heb heel goede ervaringen hiermee. Sinds ik de vitaminen neem, slaap ik beter en ik heb geen ‘nare’ dromen." “Sinds ik de vitaminen en de calcium-magnesium regelmatig neem, slaap ik ’s nachts veel rustiger en beter!" “Ik slaap dieper en beter en ik voel dat mijn lichaam vlotter werkt." Calcium, Magnesium &

Vitamine B1 Calcium:

  • Speelt een heel belangrijke rol bij het regelen van de prikkelbaarheid van de zenuwen. Onmisbaar voor een normale werking van het zenuwstelsel.
  • De inname van calcium draagt bij tot een rustige slaap.

Magnesium:

  • Speelt een belangrijke rol in de evenwichtige werking van het zenuwstelsel.
  • Verlicht mentale spanning.
  • Natuurlijk kalmeringsmiddel, dankzij de ontspannende werking
  • Draagt bij tot een rustige, diepe slaap.

Vitamine B1:

  • Speelt een belangrijke rol in de evenwichtige werking van het zenuwstelsel (dat veel energie vereist).
  • Vermindert de kans op nare dromen en nachtmerries. Afhankelijk van de dosis kan het deze dromen in veel gevallen ook volledig doen verdwijnen.

Tekenen van tekort Calcium:

  • Als we niet genoeg calcium opnemen, dan neemt de prikkelbaarheid van de zenuwcellen toe tot een ongezond niveau.
  • Verder ontwikkelt er zich dan ook algemene prikkelbaarheid.
  • Slaapproblemen steken de kop op

Magnesium:

  • De meest voorkomende symptomen zijn prikkelbaarheid, gespannenheid, angst en slaapstoornissen.

Vitamine B1:

  • Belangrijke waarschuwingssignalen van een tekort aan vitamine B1 zijn prikkelbaarheid en zenuwachtigheid.
  • Verder komen ook slaapstoornissen voor, te veel dromen die een rustgevende slaap verstoren, en ook nachtmerries.
  • Bij een gebrek aan vitamine B1 mogen we zoveel slapen als we willen, ’s ochtends worden we toch moe en neerslachtig wakker.

Reken af met slaapstoornissen Een supplement van vitaminen, mineralen en sporenelementen dat evenwichtig te noemen valt, bevat uiteraard een mooie hoeveelheid calcium, magnesium en vitamine B1. In de meeste gevallen is dat – zoals u al kon lezen – genoeg om af te rekenen met de slaapstoornissen. Soms is een verdere aanvulling nodig tot het evenwichtige supplement het gewenste evenwicht bereikt. Voor het slapengaan kan het nuttig zijn om een calcium-magnesium preparaat met verhouding 2:1 te nemen. Vitamine B1 draagt ook bij tot een rustige slaap. De ervaring leert ons echter dat mensen verschillend reageren op deze vitamine.?? Bij sommigen helpt het om vlak voor het slapen nog 100-500 mg vitamine B1 in te nemen, anderen worden daar net weer wakkerder en levendiger door.?? Bij hen kan de vitamine ook helpen om rustiger te slapen, maar zij kunnen ze beter drie, vier of vijf uur voor het slapen innemen, om zo het opwekkende effect te vermijden. Dit alles wil niet zeggen dat enkel calcium, magnesium en vitamine B1 een positieve invloed hebben op de slaap.??Het betekent alleen dat deze stoffen hierbij een uiterst belangrijke rol spelen. In het grootste deel van de gevallen zorgt een evenwichtig, goed samengesteld supplement ook zonder verdere uitbreiding voor een uitstekend resultaat. www.lenkeiboeken.nl  

Wij waarderen je privacy.

Wij gebruiken cookies voor analyse, de mogelijkheid tot berichten te delen op social media en om advertenties te tonen. Door op Akkoord te klikken en verder te gaan stem je in met ons privacybeleid en kan je gebruik maken van deze functionaliteit.