Wat vindt u van dit artikel? - 1 Ster2 Sterren3 Sterren4 Sterren5 Sterren (10 stem, gemiddelde: 4,90 van de maximaal 5 sterren)
Een moment geduld, wij verwerken uw stem...

De feestdagen staan voor de deur

Die paar vrije dagen leiden samen met alle bijbehorende culinaire verleidingen bij veel sportliefhebbers tot een dipje in de sportdeelname. Hoe zorg je ervoor dat je met volle overtuiging je trainingsschema aanhoudt en niet verzaakt? Hoe weersta je alle lekkernijen met de feestdagen? Hieronder heeft Richard een aantal tips voor je op een rij gezet waarmee je ervoor kunt zorgen dat je met de kerstdagen en Oud & Nieuw zonder schuldgevoel aan de eettafel plaatsneemt.

December is de maand van gezellig samen zijn met familie en vrienden onder het genot van vaak veel culinaire lekkernijen. Deze breuk met je dagelijkse routine maakt het heel lastig om je aan je trainingsschema te houden en met mate te eten. Het is natuurlijk logisch dat je in december iets meer eet dan normaal, maar dit is zeker geen excuus om kilo’s aan te komen en je conditie te laten versloffen.

Overgave

Wanneer je je al tijden trouw aan een trainingsschema houdt, wil je natuurlijk niet dat de feestdagen roet in het eten gooien. Maar tijd doorbrengen met vrienden en familie is ook essentieel.

Bedenk eerst en vooral dat het nergens voor nodig is om je schuldig te voelen als je vanwege het kerstdiner een trainingssessie uitstelt of zelfs overslaat. Sterker nog, laat het schuldgevoel thuis en geniet van de momenten met de mensen die belangrijk voor je zijn. Als je dan toch eens zondigt, doe het dan vol overgave!

Praktisch

Wees verder vooral praktisch in de manier waarop je met de feestmaand omgaat. Sporters die een trainingsschema aanhouden, hebben meestal wel een break in hun week gedurende welke ze niet trainen. Zie de kerstdagen gewoon als je wekelijkse trainingspauze en loop juist in de weekenden na kerst en Oud & Nieuw een stapje harder. Op die manier loopt je schema nauwelijks schade op en heb jij geen plaaggeest op je schouder tijdens alle feestelijkheden.

Kies ervoor om in de ochtend te gaan sporten. Dan wordt niet alleen de kans kleiner dat het er helemaal niet meer van komt, maar heb je het ook maar achter de rug. Mooi meegenomen is dat je met een goed gevoel aan je kerstbezoek begint.

Sportschool

Hardlopen, wandelen en fietsen kun je altijd, maar veel sportscholen zijn tussen kerst en Oud & Nieuw juist gesloten. Laat dit geen reden zijn om dan ook maar niet te gaan sporten. Kies er bijvoorbeeld voor om een lange boswandeling te maken, loop naar de kerstmarkt in plaats van de auto te pakken, trek eropuit op de fiets of ga baantjes zwemmen in het plaatselijke zwembad. Er zijn genoeg mogelijkheden om in beweging te blijven.

Is de sportschool wel open? Maak dan vooraf een schema wanneer je gaat en dwing jezelf om je daaraan te houden. Let wel op, wij hebben rond deze periode aangepaste openingstijden.

Dus geniet vol overgave en gun jezelf een break, maar dan wel alléén tijdens de feestdagen!

Fijne feestdagen.

Jullie coach Richard

www.workoutvelsen.nl

Merry Christmas

 

Deel dit bericht op

Lees ook

» Makkelijke kerstrecepten voor een onbezorgde Kerst
Redactie

11-12-2017 om 14:57

Tags: , ,


Reageren op dit artikel