Wat vindt u van dit artikel? - 1 Ster2 Sterren3 Sterren4 Sterren5 Sterren (4 stem, gemiddelde: 4,75 van de maximaal 5 sterren)
Een moment geduld, wij verwerken uw stem...

Februari fitspiratie

De eerste veelbelovende sportmaand is voorbij. Voor nieuwe sportclubleden kan dit een maand zijn geweest met oefeningen die je tot het uiterste dreven en groepslessen die je aan de rand van een bijna-dood-ervaring brachten. Of alles dat daarbij dicht in de buurt kwam en je alle reden had kunnen geven om niet meer wekelijks te blijven sporten.

Hulde voor jullie die het allemaal hebben volgehouden, want het goede nieuws is dat het echt gaat wennen. En het is weer februari, dat betekent dat we nog zo’n drie maanden te gaan hebben totdat de dikke wollen truien weer onze kast in gaan. Hét moment om flink te gaan trainen voor een bikini- of zwembroek body is NU! De meeste sportscholen zitten traditioneel dan ook bommetje vol deze eerste weken van het jaar met allemaal goede voornemens die alle nieuwkomers op hun sportieve lijstje hebben staan.

Een goed voornemen moet wel realistisch zijn…

Heb je als doel om meer te sporten, probeer dit dan concreter te maken. Je moet jezelf afvragen waarom je dit wilt doen en daar een doel bij stellen. Stel een praktisch doel zoals: ik wil vier kilo kwijt. Het is ook belangrijk om plezier te hebben in de goede voornemens. Wanneer je alleen maar aan het afzien bent is het natuurlijk heel moeilijk om deze vol te houden. Begin dus gewoon met kleine stapjes en probeer vooral van de training te genieten.

Probeer ook een Fitness trend: bijvoorbeeld CrossFun Training!

Het combineren van het beste van meerdere sporten, dat maakt CrossFun Training: Never dull!. Een uitdaging en effectief voor het hele lichaam en zo’n beetje elke spiergroep. CrossFun training (geïnspireerd op CrossFit) is een intensieve trainingsmethode die verschillende stijlen samenbrengt in één training namelijk: olympisch gewichtheffen, gymnastiek en allerlei vormen van duurtraining/ atletiek. Je zult tijdens een CrossFun training géén geïsoleerde spiergroepen trainen, maar juist functionele bewegingen maken met zoveel mogelijk betrokken spiergroepen. Er wordt gebruik gemaakt van allerlei materialen, zoals halters met gewichten, kettlebells, zandzakken en touwen.

Blijf vooral trainen en onderzoeken wat bij je past en zet door, dan wordt dit ook voor jou een fit en gezond trainingsjaar!

Heb je vragen over je training?
Kom gezellig langs en ik help je met plezier!

Sportieve groeten van jullie coach,
Richard Wever
www.workoutvelsen.nl

Deel dit bericht op

Lees ook

» Yoga, kracht en ontspanning
» Lifestyle Carlos Lens
» KRACHTTRAINING NOODZAAK VOOR MOOI, STRAK FIGUUR
» Hou je fit met wat je doet
» Zorgt een candida infectie ervoor dat u niet kunt afslanken?
Redactie

06-02-2018 om 16:56

Tags: , ,


Reageren op dit artikel