Wat vindt u van dit artikel? - 1 Ster2 Sterren3 Sterren4 Sterren5 Sterren (1 stem, gemiddelde: 5,00 van de maximaal 5 sterren)
Loading...

Catwalk slank is uit!

Als ik kijk naar de aanvragen die ik tot dit jaar op mij af kreeg, waren dit vragen als “Hoe krijg ik een sixpack?” en “Hoe kom ik van mijn kipfilets af?”, maar sinds de komst van social media en een aantal Amerikaanse sterren is het mode- of ideaalbeeld naar een ander niveau gebracht. De aanvragen die ik steeds vaker krijg gaan namelijk over billen. “Hoe krijg ik rondere billen?”, “Hoe krijg ik grotere billen?” en “Hoe krijg ik hogere billen?” Billen, billen, billen dus…!

Het begon eigenlijk met Jennifer Lopez, natuurlijk Kim Kardashian en op het moment is ‘Instagram magneet’ Jen Selter erg bekend om haar ‘behind’. De laatste heeft zelfs een groot contract met een sportmerk binnengesleept. Ik moet jullie natuurlijk wel de waarheid vertellen en dat is dat goede genen een hoop helpen. De gemiddelde Surinaamse vrouw heeft van nature al een beter gevormde bil dan de doorsnee Hollandse vrouw. Je moet de bil zien als een spier met vet eromheen. Meer spier met vet eromheen (wel strak in het vel, hahaha) geeft meer volume. De kunst is om op de juiste manier te trainen. De bilspier zit vast (hecht aan) de hamstring, die loopt vanuit je kuit tot aan de onderkant van je bil. Je onderrug is ook belangrijk, want als we praten over ‘curves’ speelt deze ook een rol. Als je kijkt naar dames uit de ballet- en danswereld of zelfs turnen dan zie je dat deze dames een holle onderrug hebben. Door deze holling staan de billen automatisch naar achteren. Deze dames hebben dus een voordeel qua looks.

Maar wat willen de dames nu eigenlijk…?

Slanke benen en dan poeffff zo’n bolletje er bovenop. Dit is best wel een opgave, omdat we allemaal horen: “Dan moet je squatten.” Dat is gedeeltelijk waar. Het probleem bij squatten (een soort kniebuiging, red.) is dat de beenspieren meer belast worden dan de bilspier. De bilspier bestaat uit verschillende delen, het is de kunst om alle hoeken te trainen. Er zijn een aantal oefeningen waarbij je de benen kunt uitschakelen en meer focus op de bilspier alleen kunt leggen. Als je goed kijkt naar de dames met goede billen dan zie je dat bij de meeste dames de benen ook iets voller zijn, Dit komt mede door het squatten. Wij mannen hebben hier geen problemen mee, maar de meeste vrouwen willen wél de billen, maar niet de benen mee ontwikkeld hebben. Voor deze dames is het dus de kunst om geïsoleerde oefeningen te doen voor de billen. Er zijn tegenwoordig veel sportscholen. Schroom je niet, stap op de fitnessinstructeur af en vraag om een goed trainingsschema. Leg uit wat je wilt en wat je niet wilt. Belangrijk is dat je niet elke dag je billen gaat trainen, want teveel trainen zonder rust zorgt ervoor dat je niet herstelt. Je herstel is net zo belangrijk als de training. Het lichaam zie ik als één spier, balans is super belangrijk. Bijvoorbeeld, sterke buikspieren omdat je een ‘sixpack’ wilt en een zwakkere rug zorgt voor blessures. Train daarom het lichaam in balans. Wees wel altijd reëel en eerlijk voor jezelf, er is veel mogelijk maar als je brede heupen hebt en aanleg voor zware benen, focus je dan niet op smalle heupen want je kunt er moeilijk een paar centimeter afzagen. Je kunt wel hard trainen en op je voeding letten zodat je strak wordt.

Dames, teveel bil is een voordeel. Dit kun je namelijk aftrainen naar vol en strak of minder vol en strak. Heb je totaal geen bil, dan zul je er meer moeite voor moeten doen dan wanneer je meer vet op je billen hebt zitten. Zie de bilspier als elke andere spier en heb geduld…! Voor welke trainingsvorm je ook kiest, je moet je wel realiseren dat het niet gaat zonder een gezonde manier van eten. Rust, training en voeding zijn de drie pijlers die in balans horen te zijn voor het behalen en behouden van je doelstellingen. Dat geldt dus ook voor de billen…!

www.carloslens.nl

 

Deel dit bericht op

Lees ook

» Yoga in concert
» Is Online Personal Training wat jij zoekt!
» Het Vrouwenhart: begeerd maar miskend
» Lifestyle Carlos Lens
» Cross Fun zaal bij Work Out Velsen
Carlos Lens

09-09-2014 om 13:11

Tags: , , ,


Reageren op dit artikel