Wat vindt u van dit artikel? - 1 Ster2 Sterren3 Sterren4 Sterren5 Sterren (Nog geen beoordelingen)
Loading...

Goedgevuld, kleurrijk en enorm populair op Pinterest! Begin je ook al te watertanden? Vandaag delen we een Buddha Bowl met je!

Bereidingswijze Buddha bowl

Kook de bruine rijst volgens de aanwijzingen op de verpakking (reken op minimaal 45 minuten) en verwarm de oven voor op 200 graden

2 Snijd de zoete aardappel (de schil kan blijven zitten) in blokjes, doe ze in een kom en meng met 1 theelepel olie, 1 theelepel paprikapoeder, 1 theelepel ahornsiroop, zeezout & zwarte peper. Snijd de bloemkool in plakjes, doe dit in een aparte kom en meng met 1 theelepel kurkuma, 1/2e theelepel komijnzaad, 1 theelepel olie, zeezout & zwarte peper. Bekleed een bakplaat met bakpapier, verdeel de bloemkool aan een kant en de zoete aardappel aan de andere kant en zorg dat er niets op elkaar ligt. Rooster de groenten in ongeveer 20-30 minuten goudbruin en gaar.

3 Snijd ondertussen de rode kool met een mes (of mandoline) in hele fijne reepjes. Doe het in een kom samen met een snuf zeezout en 1 eetlepel rode wijn azijn; laat dit even intrekken.

4 Maak ondertussen ook de dressing door alle ingrediënten in een blender of staafmixer (eventueel met aanzetstuk) te combineren en te mixen tot er een romige dressing is ontstaan.

5 Het is nu tijd om je bowls op te bouwen: verdeel de (gewassen) spinazie, afgespoelde & uitgelekte zwarte bonen, bruine rijst, geroosterde groenten & rode kool over 2 (grote) kommen. Snijd een rijpe avocado in plakjes en voeg ook dit toe aan de kommen. Schenk tenslotte wat van de kurkuma-tahin dressing over de bowls en bestrooi de kommen met 1 eetlepel pompoenpitten & 1 eetlepel hennepzaadjes.

6 Tips: overgebleven dressing kun je, goed afgesloten in de koelkast, een aantal dagen bewaren.

Ingrediënten:

100 gram baby spinazie, 70 gram bruine ronde rijst, 1 blik zwarte bonen, ontgeurde kokosolie of milde olijfolie, 1 zoete aardappel, 1 theelepel paprikapoeder, 1 theelepel ahornsiroop, 1/2e bloemkool, 1 theelepel gemalen kurkuma, 1/2e theelepel komijnzaad, 1/4e (kleine) rode kool, 1 eetlepel rode wijn azijn, 1 rijpe avocado, 1 eetlepel hennepzaad, 1 eetlepel pompoenpitten, zeezout & zwarte peper, Kurkuma-tahin dressing (4 porties), 2 eetlepel witte tahin, 1 theelepel gemalen kurkuma, sap van 1/2e (kleine) citroen, 2 eetlepels extra vierge olijfolie, 1 eetlepel ahornsiroop, 1 teentje knoflook, 125 ml water, snufje zwarte peper en zeezout

Eet smakelijk!

Bronvermelding: https://www.ekoplaza.nl/recepten/buddha-bowl.html

Deel dit bericht op

Lees ook

» Gezonde wentelteefjes met appel
» Gevulde witlof schelpen
» Snel en simpel koken volgens Jamie’s nieuwste kookboek
» Het zijn je hormonen, aldus Ralph Moorman
» Het wildplukseizoen begint!
Redactie

27-01-2016 om 16:54

Tags: ,


Reageren op dit artikel